Все для шкільних свят

Сценарії, Пісні, Вірші та багато іншого, що знадобиться при організації свят у навчальних закладах

Сценарій виховного заходу “Спогади про Чорнобиль”

 Сценарій виховного заходу “Спогади про Чорнобиль”

Мета:
– показати значимість екологічної трагедії на прикладі аварії Чорнобильської АЕС;
– формувати почуття відповідальності до навколишнього середовища;
– розвивати мислення, уміння користуватися літературою для знаходження фактів, уміння вести монологічну мову перед аудиторією.
Тексти своїх виступів учнів пишуть на підставі книжкових, журнальних і газетних публікацій.

Учитель.
Двадцять років нас відокремлює від трагедії двадцятого сторіччя,
Від квітневої ночі, коли атом міць свою пізнавши,
Втратив контроль, потряс лиховісним вибухом сплячу планету,
Показавши неприборкану вдачу.
Змінюються оцінки, подивися.
Двадцять років – не знайдено відповіді на питання «Хто винуватий?»

Загрузка...

Тільки життя тихнув людей, що перебували в зоні
Ніякій переоцінці й тепер не підлягають.
Двадцять років пройшло, алі й тепер на місці вибуху
Чорна діра, пустеля без дерев і квітів.
Р. Сулейманова
Сьогодні мі поговоримо про трагедію, що відбулася в Чорнобилі, через 20 років.
– Що трапилося в ту фатальну ніч?
– Хто винуватий у цьому вибуху?
– Як відбилися наслідки вибуху на людях і навколишнім середовищі?
– Які міри вживають державою для запобігання подібних аварій?
На ці питання ми й спробуємо відповісти.

1 учень. Про те, що ядерні перетворення можуть статі джерелом величезної енергії, ученим стало ясно вже через кілька років після відкриття А. Беккереля і П. Кюрі. Так, в 1910 р. В.І.Вернадський у доповіді на загальних зборах Академії наук говорила, що людство, навчившись у майбутньому управляти процесами атомного розпаду, одержить у свої руки таке потужне джерело енергії, якого раніше не знала. Але в 1922 р. Він же попереджав, що час оволодіння атомною енергією близько, і головне питання полягає в тім, як людство вживе це колосальне джерело енергії    – для росту свого добробуту або для самознищення. Створення надалі ядерної зброї масової поразки й аварії на промислових об’єктах атомних електростанціях, показують актуальність попередження вченого.

2 учень. Вибух четвертого енергоблоку Чорнобильської АЕС відбувся 26 квітня 1986 року в 01 год 23 хв 40 з і викликав механічне руйнування безлічі паливних касет – ядерного пального – при цьому відбувся викид більше 100 різних нуклідів.
1 стадія аварії – два вибухи: після першого – протягом 1 з радіоактивність реактора зросла в 100 разів; після другого           – через 3 з радіоактивність зросла в 440 разів. Механічна потужність вибуху була така, що верхня захисна плита ядерного реактора масою 2 тис. т розлетілася вщент, оголивши реактор.
2 стадія (26.04 – 2.05) – горіння графітових стрижнів внаслідок виділення величезної енергії.
3 стадія ( 2-6 травня) – розплавлювання ядерного палива.
У період горіння стрижнів температура усередині реактора не опускалася нижче 1500  про З, а після 2 травня стала підвищуватися , наближаючись до 3000 про З, що викликало розплавлювання ядерного палива, що залишилося.
Горіння реактора, хоча й з меншою силою, тривало до 10 травня. З палаючого реактора, як з жерла вулкана, викидалися палаючі часточки, зруйнованого реактора й радіонукліди з радіоактивністю в мільйони кюрі.

3 учень. Вітчизняні атомні експерти встановили головну технічну причину аварії. Вибух реактора четвертого блоку став результатом інженерно-технічної схеми реакторів.
Іншою причиною аварії був людський фактор – злочинна зневага правилами роботи й техніки безпеки й непрофесіоналізм частини персоналу.
Однак у С. Парашина, що сьогодні є начальником Адміністрації тридцатикилометровой зони відчуження, немає сумнівів щодо того, що послужило щирою причиною аварії. «Політика» – говорить він. Для того, щоб виконати поставлені урядом завдання, електростанція була пущена поспішно, при будівництві на перший план висувалися не міркування безпеки, а військові пріоритети. У реактора не було захисної оболонки, що було небезпечно навіть при роботі на малій потужності. Перевірка безпеки не проводилася. Не було плану дій на випадок аварії.
Лікарі не були готові надавати допомогу людям, що постраждали від радіації. Солдати термінової служби розбирали радіоактивні відходи вручну.

1 учень. Від аварії постраждали 3,2 млн. чоловік. 30% викинутого цезію довелися на територію Росії, 23% – Білорусії, 18% – України, 4,8% – Фінляндії, 4,6% – Швеції, 3% – Норвегії, 2,4% -Австрії, 1,8% – Німеччини.
У ліквідації наслідків аварії брало участь близько 600 тис. чоловік. Інвалідами стали 40 тис. чоловік, 18 тис. ліквідаторів умерли.
У Марий Эл на обліку коштують 729 ліквідаторів аварії. З нашого району в ліквідації наслідків Чорнобильської АЕС брали участь 32 чоловік. На жаль 12 чоловік уже вмерли.

2 учень.  Згідно з офіційними даними, загальна забруднена радіонуклідами площа в перші дні після аварії склала 200 тис. кВ2 , на цій території проживало майже чверть млн. чоловік. Через роки після катастрофи в пресі з’являються деякі відомості про ті зміни в живих організмах на генетичному рівні, які відбулися під час і після аварії. З 1990 року частота захворювань дітей раком щитовидної залози збільшується в геометричній прогресії. Спостерігається стабільний ріст числа психічних захворювань, нервових розладів, кістково-м’язових хвороб, порушень обміну речовин і.буд. у ліквідаторів.
Моніторинг стану навколишнього середовища в зоні впливу наслідків чорнобильської аварії з моменту утворення постійно проводив Державний комітет РФ по охороні навколишнього середовища (1996 р.).
Наслідку чорнобильської катастрофи проявляються дотепер. Площа радіоактивно забруднених сільськогосподарських угідь у цей час становить 3,5 млн. га. Радіаційне забруднення дотепер відзначається в густонаселених територіях, де важливе економічне значення  мають лісу (Брянська обл.). Площа забруднених земель лісового фонду становить 1 млн. га. При цьому повністю припинити користування лісовим фондом не представляється можливим.

3 учень. Заходу щодо захисту населення й реабілітаційні роботи в зонах забруднення після аварії, постійному радіаційному контролю сільськогосподарської продукції, забезпеченню жителів найбільш постраждалих районів продуктами харчування з лікувально-профілактичними властивостями у відповідність зі спеціальною постановою Уряду РФ від 18.12 97 р., на жаль, не виконується в повному обсязі через недостатнє фінансування.

1 учень. За минулому послу чорнобильської катастрофи час ситуація з безпекою роботи атомних ядерних об’єктів, насамперед АЕС і насамперед у нашій країні, лише погіршувалася. Позаштатні ситуації на Аэс стали чи ледве не нормою їхньої роботи . В 1999 р. На Кольської АЕС один з енергоблоків був зупинений через те, що хтось безперешкодно проникнув у блок керування станцією й вирвав електронні плати, що містять дорогоцінні метали, з осередків, у результаті чого «вирубалися» датчики тиску масла в турбінному блоці електростанції, що могло привести до серйозної катастрофи, не спрацюй аварійна сигналізація.

Учитель. Гіркий урок Чорнобиля не тільки в самій катастрофі, але й у тім, що страх правди збільшує в багато разів наслідку катастроф. Однак дотепер не всі хочуть це розуміти…

Загрузка...

,

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.